Víte, jak se dělá hudební hit? Stačí mít hodně peněz…
Svůj první song „Neříkej mi baby“ nahrála dívčí skupina AquaBabes na Youtube v červnu. Od té doby uběhl měsíc a tato píseň je slyšet téměř všude. Jak je to možné? Kde se skupina vzala?
Tento projekt je perfektně promyšlený marketingový tah. Výborný příklad, jak funguje marketing a reklama. Mnohé reklamní agentury by se mohly učit. Za projektem stojí hudební vydavatelství Universal Music a z velké části jej finančně podporuje výrobce balených vod Aquila (všimněte si podobnosti názvů). Aquila tím prý podporuje mladé hudební talenty. Co na tom, že tyto slečny jsou sice mladé a talentované, ale celá skupina je vytvořena zcela uměle. Stejně jako jejich „hit“.
Celé to vzniklo takto. Aquila chtěla novou figurku pro svoji reklamu, oslovila tedy Universal Music. Universal udělal casting, na kterém vybrali šest stejně starých, hezkých holek tak, aby k sobě ladily vizáží (přece nechceme šest blondýnek). Pak někde vyhrabali tuctovní neoriginální hudbu, stupidní text a holky jim to nazpívaly (nedokonalosti se ztratí při masteringu). Nakonec se natočil vcelku jednoduchý videoklip a udělalo se několik promo fotek. Ovšem nejdůležitější na tom všem je distribuce, tzn. jak song dostat mezi lidi.
Mladé generaci to vypustili na internet. Na sociálních sítích se klip šíří sám virálně. Holky (nebo snad management?) aktivně – rozuměj několikrát denně – komunikují na sociálních sítích. Videoklip také protlačili do služeb pro streaming hudby a do několika hitparád. Je až s podivem, že se klip téměř okamžitě probojoval na první příčky těchto hitparád. Buď má klip opravdu tolik fanoušků, což si nemyslím, protože všude je vidět převážně hating, nebo producenti hitparádám trochu pomohli. Starší generaci klip natlačili do televize – jak jinak, než do reklamy na Aquilu – nejlépe stokrát denně. Televize pokryla zbytek neinternetové populace. Vydělají na tom všem obě strany – vydavatelství i Aquila. Zbývá už jen poslední krok. Nasadit song do rádií. Avšak nemusíme mít strach, pevně věřím, že i toto je součástí strategie, jak AquaBabes udržet co nejdelší dobu v uších posluchačů.
Holky mají do budoucna velké plány, tak uvidíme, jak to s nimi skončí. Možná se pár let udrží. A možná taky ne.