Představte si, že máte firmu. Vaším primárním zdrojem příjmů jsou tištěné noviny. Vaše webové stránky Vám slouží jako sekundární informační kanál. Je pro Vás důležité, aby Vám stránky 100% fungovaly?
Já si myslím, že ano. Web je určitá součást marketingu. O to více mě překvapila úvodní stránka webu www.znoj-tyden.cz. Už několikátý den má tuto podobu.
Je pravda, že stránky jsou pro návštěvníky přístupné, ale na úkor použitelnosti a pohodlí. Původní web byl přesunut stranou, přičemž není zajištěna zpětná kompatibilita URL adres. Pokud jste přesměrováni z jiného webu na konkrétní článek týdeníku, nezobrazí se Vám požadovaný článek, ale opět úvodní stránka na obrázku. Nemilé…
Navíc se mi zdá, že tvůrci chystají nový web na webhostingu při běžném provozu. Zajímavé, já jsem si vždycky myslel, že nové stránky se vytváří někde bokem, na localhostu, a do ostrého provozu se uvedou již hotové. Následně se jen doladí detaily. Že by snad překážkou byl specifický redakční systém? Nikoli, nahlédneme-li do zdrojového kódu úvodní stránky, je na první pohled jasné, že nový web týdeníku bude pravděpodobně běžet na WordPressu. Pro upřesnění, WordPress má plnohodnotnou podporu migrace stránek. Není tedy problém, vytvořit stránky jinde a pak je jen přesunout.
Těžko říct, co tvůrce vedlo k tomuto kroku, ale jsem si jist, že jsou to profesionálové a momentální nepohodlí bude v budoucnu vykompenzováno kvalitním, hezkým a perfektním webem.